1.Znajdż którąkolwiek wysokość trójkąta o bokach 5cm , 6cm, i 7cm, oraz oblicz pole tego trójkąta .
2.W sklepie zoologicznym były psy i ptaki,które w sumie miały 96 nóg .Ile było psów ,a ile ptaków ,jeśli razem obu gatunków zwierząt było 40 ?


Proszę

3

Odpowiedzi

2010-01-27T17:07:03+01:00
1)
a=6
h=5
P=a×h/2
P=6×5/2 = 30/2= 15
5 1 5
2010-01-27T17:07:44+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:16:01+01:00
1.

6:2=3
3² + h² =7²
9 +h² =49
h²=49-40
h=√40

P = 6*√40 * ½ = 3√40

2.
x-liczba psów
y-liczba ptakow

4x+2y=96
x+y=40

x=40-y
4(40-y)+2y=96
160-4y+2y=96
-2y=96-160
-2y=-64 /:(-2)
y=32
x=40-32=8
Psów 8, ptaków 32
4 4 4