Odpowiedzi

2010-01-27T16:56:21+01:00
Wisła (łac. i ang. Vistula, niem. Weichsel) – najdłuższa rzeka Polski, o długości 1047 km. Jest także najdłuższą rzeką w zlewisku Morza Bałtyckiego.

Źródła rzeki znajdują się w południowej Polsce, na wysokości 1106 m n.p.m., na zachodnim stoku Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim. Zasadniczy kierunek biegu Wisły jest południkowy.

Wisła przepływa przez wiele polskich miast, w kolejności: Oświęcim, Kraków, Tarnobrzeg, Sandomierz, Puławy, Dęblin, Warszawa, Płock, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz, Świecie, Grudziądz, Tczew i Gdańsk. Wisła posiada deltę i uchodzi do Zatoki Gdańskiej.

Średni przepływ roczny (przy ujściu rzeki) wynosi 1054 m³/s, a maksymalna różnica stanów wody – 10 m.

Odra (czes. Odra, niem. Oder, dł. Odra, gł. Wodra, łac. Viadua, Viadrus) – rzeka w Europie Środkowej, płynie przez Czechy, Polskę i Niemcy.

Rzeka ma długość 854,3 km, z czego 742 km w Polsce. Powierzchnia dorzecza Odry obejmuje obszar 118 861 km² z tego 106 056 km² w Polsce.

Źródło rzeki znajduje się na południowo-wschodnim zboczu wzgórza Fidlův kopec na wysokości 633 m n.p.m., w Górach Odrzańskich, w Czechach. Odra uchodzi do Roztoki Odrzańskiej, będącej zatoką Zalewu Szczecińskiego. Ujście rzeki znajduje się przy północnej granicy miasta Police.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T17:01:07+01:00
Odra – rzeka w Europie Środkowej, płynie przez Czechy, Polskę i Niemcy.

Rzeka ma długość 854,3 km, z czego 742 km w Polsce. Powierzchnia dorzecza Odry obejmuje obszar 118 861 km² z tego 106 056 km² w Polsce



Wisła – najdłuższa rzeka Polski, o długości 1047 km. Jest także najdłuższą rzeką w zlewisku Morza Bałtyckiego.

Źródła rzeki znajdują się w południowej Polsce, na wysokości 1106 m n.p.m., na zachodnim stoku Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim. Zasadniczy kierunek biegu Wisły jest południkowy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:17:21+01:00
WISŁA:
a)Jest to pierwsza co do długości rzeka w Polsce 1047m
b)Swoje żródła ma u stóp Baraniej góry 1220m n.p.m.
c)Jest rzeką główną
d)Uchodzi do Morza Bałtyckiego dwoma odnogami:
-lewa odnoga to Leniwka
-prawa to Nogat
e) Ujście Wisły nazywamy deltą, ma ona kształt litery V,
f) przepływa przez miasta takie jak:
-Wisła, Oświęcim,Kraków,Warszawa,Tarnobrzeg,Płock,Włocławek,Sandomierz
g)prawe dopływy Wisły to np.:
-Liwa,Osa,Wyżnica, Sanna,Skawa,Raba,Wieprz,Drwęca,Biała,Skawinka,Chodelka
h)lewe dopływy Wisły to np.:
-Radomka,Pszczynka,Pilica,Nidzica,Czarna,Przemsza,Prądnik,Wola,Brda

ODRA:
a)Jest to druga o do długości rzek w Polsce 854m
b)Swoje źródła ma w Czechach
c)Tworzy ona naturalną granicę między Polską a Niemcami, jest to zakole rzeki ODry
d)Uchodzi do zalewu Szczecińskiego
e)Przepływa przez miasta takie jak np.:
-Radziburz,Kędzierzyn Koźle,Opole,Brzeg,Wrocław,Słubice,Szczecin.
f)Prawe dopływy Odry to np.:
-Panew,Starobrawa,Warta,Widawa,Barcycz
g)lewe dopływy ODry to np.:
-Bystrzyce,Oława,Nysa Kłodzka,Ślęża,Bóbr,Nysa Łużycka.


Mam nadzieję że się przyda...;P
^^ polecam się na przyszłość ;DD