Odpowiedzi

2010-01-27T17:13:15+01:00
Nie wiem czy to będzie dobrze :PPP
P=1/2 *h*a
p=1/2*2cm*2cm
p=1cm*2cm=2cm kwadratowe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:26:46+01:00
A) jeśli krótsza przyprostokątna ma długość 2 to wiemy że leży ona przy kącie 60 stopni w takim razie przeciwprostokątna jest dwa razy dłuższa czyli ma 4. wysokość oblicza się pitagorasem czyli
2 do kwadratu + h do kwadratu = 4 do kwadratu
4+h do kwadratu =16
h kwadrat = 12
h=2pierwiastki z 3
więc Ob= 2+4+2 pierwiastki z 3=6+2 pierwiastki z 3

b) 2=h
h= 1/2 * a pierwiastek z 3
2 =1/2 * a pierwiastek z 3
4 =a pierwiastek z 3
a= 1 i 1/3 pierwiastka z 3
a to jest przeciwprostokątna więc druga przeprostokątna jest równa połowie a czyli ma 2/3 pierwiastka z 3
Ob= 2/3 pierwiastka z 3 + 1 i 1/3 pierwiastka z 3 + 2 =dwa pierwiastki z 3 + 2

c) przeciwprostokątna równa się 2 więc krótsza z przyprostokątnych ma 1 a dłuższą liczy si pitagorasem i będzie
a kwadrat + 1 kwadrat = 2 kwadrat
a kwadrat + 1= 4
a = pierwiastek z 3
czyli Ob= 2+1+pierwiastek z 3 =3 pierwiastki z 3