potrzebuje odpowiedzi na te pytania jak najszybciej prosze o odpowiedzi poprawne
1.co to jest niebo,czysciec i piekło
2.co to jest swietych obcowanie
3.co nakazauje nam pierwsze przykazanie dekologu
4.dlaczego czcimy swietych
5.dlaczego czcimy matke najswietsza
6.wymien kilka swiat matki bozej
7.wymien kilku polskich swietych
8.co to jest grzech
9.co to jest grzech ciezki , i lekki
10.jakie sa nastepstwa grzechu ciezkiego, lekkiego
11.co to jest sumienie

bardzo przosze o jak najszybsze rozwiazania ale dobre rozwiazania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T17:19:51+01:00
1)Niebo- miejsce gdzie po śmierci trafiają dusze bez grzechu, które były dobre gdy żyły itp.
Czyściec-według Kościoła katolickiego bolesne dochodzenie duszy do absolutnie doskonałej miłości, koniecznej do osiągnięcia szczęścia Nieba.
Piekło to miejsce przebywania lub stan dusz zmarłych, potępionych za grzechy lub winy wobec bogów popełnione na ziemi.
2)Świętych obcowanie lub społeczność świętych , w chrześcijaństwie wymiana darów duchowych pomiędzy wspólnotami wiernych
3)Nie będziesz miał Bogów cudzych przede mną
4)Tak nakazuje religia
5)Urodziła pana Jezusa, patronka wszystkich kobiet , święta
6)Matki Bożej Zielnej, Najświętszej Marii Panny.
7)Św. Stanisław Kostka, Św. Karolina Kózkówna.
8)Grzech jest to świadome i dobrowolne przekroczenie przykazań Bożych lub kościelnych.
9)Grzech ciężki popełnia ten, kto przekracza przykazanie w rzeczy ważnej, zupełnie świadomie i dobrowolnie. Jest to zerwanie wspólnoty z Bogiem i odejście od Niego.- przyklady grzechów ciężkich:

* kradzież (szczególny przypadek: świętokradztwo)
* zabójstwo
* nienawiść
Grzech lekki popełnia ten, kto przekracza przykazania w małej rzeczy lub w rzeczy ważnej, ale nie całkiem świadomie i dobrowolnie. Grzech lekki osłabia naszą łączność z bogiem i pomniejsza świętość Kościoła.
10)Grzech ciężki pozbawia człowieka łaski uświęcającej, prawa do zbawienia oraz ściąga na człowieka karę doczesną i wieczną.
Grzech lekkie zmniejsza miłość do Pana Boga, czyni człowieka bardziej skłonnym do popełnienia grzechu ciężkiego oraz ściąga na człowieka karę doczesną.
11)Sumienie jest to sąd naszego rozumu, nakazujący postępować zgodnie z prawem bożym naturalnym i przykazaniami.
1 5 1
2010-01-27T17:23:39+01:00
1)Niebo- miejsce gdzie po śmierci trafiają dusze bez grzechu, które były dobre gdy żyły itp.
Czyściec-według Kościoła katolickiego bolesne dochodzenie duszy do absolutnie doskonałej miłości, koniecznej do osiągnięcia szczęścia Nieba.
Piekło to miejsce przebywania lub stan dusz zmarłych, potępionych za grzechy lub winy wobec bogów popełnione na ziemi.
2)Świętych obcowanie lub społeczność świętych , w chrześcijaństwie wymiana darów duchowych pomiędzy wspólnotami wiernych
3)abyśmy czcili tylko Pana Boga
4)Tak nakazuje religia
5)Urodziła pana Jezusa, patronka wszystkich kobiet , święta
6)Matki Bożej Zielnej, Najświętszej Marii Panny.
7)Św. Stanisław Kostka, Św. Karolina Kózkówna.
8)Grzech jest to świadome i dobrowolne przekroczenie przykazań Bożych lub kościelnych.
9)Grzech ciężki popełnia ten, kto przekracza przykazanie w rzeczy ważnej, zupełnie świadomie i dobrowolnie. Jest to zerwanie wspólnoty z Bogiem i odejście od Niego.- przyklady grzechów ciężkich:

* kradzież (szczególny przypadek: świętokradztwo)
* zabójstwo
* nienawiść
Grzech lekki popełnia ten, kto przekracza przykazania w małej rzeczy lub w rzeczy ważnej, ale nie całkiem świadomie i dobrowolnie. Grzech lekki osłabia naszą łączność z bogiem i pomniejsza świętość Kościoła.
10)Grzech ciężki pozbawia człowieka łaski uświęcającej, prawa do zbawienia oraz ściąga na człowieka karę doczesną i wieczną.
Grzech lekkie zmniejsza miłość do Pana Boga, czyni człowieka bardziej skłonnym do popełnienia grzechu ciężkiego oraz ściąga na człowieka karę doczesną.
11)Sumienie jest to sąd naszego rozumu, nakazujący postępować zgodnie z prawem bożym naturalnym i przykazaniami.