Odpowiedzi

2010-01-27T17:09:45+01:00
Żywiciel - organizm, na którego koszt żyje pasożyt dojrzały lub jego postacie rozwojowe. Pasożyty pozostają w różnych związkach z żywicielami.

żywiciel ostateczny
żywiciel pośredni
żywiciel główny
żywiciel pomocniczy
żywiciel przypadkowy
żywiciel parateniczny (rezerwowy)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:11:41+01:00
Żywiciel - jest to organizm, który stanowi środowisko życia pasożyta oraz źródło substancji odżywczych.

Wyróżniamy:
a) żywiciela pośredniego - np. krowa, w której pasożytuje larwa ( wągier )

b) żywiciela ostatecznego - w którym pasożytuje postać dorosła
12 3 12