Wyjaśnij frazologozmy:
- iść jak po maśle
- usta się nie zamykają
- byc nie sosie
- kaszka z mlekiem
- krecia robota
- dzielić skóre na niedzwiedzu
- kupować kota w worku
- niedzwiedza przysluga
- nabić kogoś w butelke
-czarna owca
- męki tantala
- stajnia augiasza
- słomiany zapał

2

Odpowiedzi

2010-01-27T17:17:28+01:00
Iść jak po maśle- To znaczy,ze wszystko idzie zgodnie z planem (jak sobie zaplanowałeś/łaś)
usta się nie zamykają- znaczy ze ktoś jest bardzo gadatliwy
być nie w sosie- być złym mieć zły humor
kaszka z mlekiem-coś bardzo łatwego
kupować kota w worku- nie wiedzieć co się kupuje
stajnia augiasza- oznacza to ze ktoś ma wieczny bałagan w pokoju to mówi się ze ma w pokoju stajnię augiasza

Znam tylko tyle ;p
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:25:28+01:00
Iść jak po maśle- coś nie sprawia trudności, dobrze się układa
usta się nie zamykają- ktoś cały czas gada, bez przerwy, bez umiaru
być nie w sosie- być w złym humorze, nie mieć nastroju
kaszka z mlekiem- coś bardzo łatwego
krecia robota- podstępne postępowanie przeciw komuś
dzielić skórę na niedźwiedziu- zbyt szybka nadzieja na zysk, pochopne plany na przyszłość
kupować kota w worku- kupować coś bez sprawdzenia
niedźwiedzia przysługa- wyrządzenie komuś przyszłości
nabić kogoś w butelkę - oszukać kogoś, celowo zrobić mu przykrość
czarna owca- osoba która swoim postępowaniem kompromituje inne osoby , wyrzutek
męki Tantala - męczarnia z powodu chcenia osiągnięcia celu, pomimo że jest ona bardzo blisko
stajnia Augiasza- miejsce zaniedbane w którym panuje bród, nieporządek
słomiany zapał- krótkotrwały zapał

1 5 1