Przekształć zdania tak aby się stały uprzejmymi prozbami (zastosuj różne czasowniki w trybie przypuszczającym > : Niech pan otworzy mi drzwi. Niech pani wytłumaczy mi to zadanie. Niech najpierw państwo wypełnią ankietę Niech państwo zaczekają w sekretariacie ..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T13:34:04+02:00
Niech pan otworzy mi drzwi - Czy byłby pan tak miły i otworzył mi drzwi?

Niech pani wytłumaczy mi to zadanie - Czy mogłaby mi pani wytłumaczyć to zadanie?

Niech najpierw państwo wypełnią ankietę - Czy mogliby państwo najpierw wypełnić tą ankietę?

Niech państwo zaczekają w sekretariacie - Czy byliby państwo tak uprzejmi i zaczekali w sekretariacie?



Mam nadzieję, że to o to chodziło. NO, ja tak zrozumiałam te zadanie. Pozdrawiam, Kamyczka
22 4 22
2009-10-04T13:35:10+02:00
Mógłby Pan otworzyć mi drzwi?
Mógłby Pan wytłumaczyć mi to zadanie?
Mogliby Państwo najpierw wypełnić ankietę?
Mogliby Państwo zaczekać w sekretariacie?
9 3 9