Odpowiedzi

2009-10-04T13:49:20+02:00
Z.1 Polska gościnność polega na tym, że gościa traktuje się jako radość, łaskę i błogosławieństwo, tak jakbyśmy przyjmowali samego Boga. Wraz z gościem próg domu przestępuje łaska Boża. Gościa należy przyjąć tym, co mamy w domu najlepszego.
W obecnych czasach często ludzie zapominają o gościnności. Są jednak tacy, którzy, tak jak w dawnych czasach, potrafią ugościć drugiego człowieka. Niektóre regiony Polski słyną z gościnności na całym świecie.

z.2 Zasady postępowania z gościem:
- serdeczne powitanie przy wejściu do domu
- odebranie płaszcza i okrycia głowy
- zaproponowanie wygodnego siedzenia
- ugoszczenie jedzeniem i piciem na dobrym poziomie
- zaproponowanie kawy czy herbaty
- miła pogawędka ( gospodarz musi zadbać o dobrą atmosferę )
- miłe pożegnanie i zaproszenie do ponownej wizyty
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
  • zumi
  • Początkujący
2009-10-04T15:52:28+02:00
1.Polska gościnność zawarta w przysłowiu polega na tym , że jeśli np. przyjmiemy pielgrzyma czy innego podróżnika albo poprostu gościa to tak jakbyśmy przyjmowali samego Boga. Jest postrzegana ponieważ wielu ludzi przyjmuje właśnie tak jak już napisałam pielgrzymów czy podróżników.

2. LISTA ZASAD SAVOIR-VIVRE ' U ( WOBEC GOŚCI)
-zasada punktualność
-sposób witania się (wzajemna wymiana uścisków, ewentulanie pocałunek w policzek)
-właściwe podejście do gościnności (zapraszamy bliskie osoby do własnego domu)
-gospodarz domu nioe powinien zajmować miejsca dopóki wszsyscy goście nie usiądą
-słuchanie z uwagą tego co ma do powiedzenia przybyłu gość
-usmiech i uprzejmość w stosunku dp gości
- grzeczność oraz życzliwosć wobec biesiadników
15 3 15