Odpowiedzi

2010-01-27T17:24:01+01:00
Większość pierścienic ma zamknięty układ krwionośny oznacza to że nie wylewa się do wnętrza ich ciała, lecz krąży w systemie zamkniętych naczyń krwionośnych.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:24:48+01:00
Rodzaje;
grzbietowego - kurczliwego, tłoczącego krew do przodu;
brzusznego - w którym krew płynie do tyłu.
obydwa naczynia połączone za pomocą naczyń i mniejszych naczyń w poprzek całego ciała.w większości gatunków nie jest wyodrębnionego serce. Rolę serca pełnią naczynia okrężne. O krążeniu decydują skurcze mięśnia grzbietowego, gdyż ma on najgrubsze ściany.
Płyn ,ktory krązy nazywany jest hemolimfą, która zwykle jest barwna - zielona , różowa , czerwona , żółta, bezbarwna. Układ krążenia ma za zadanie transportowanie substancji między segmentami i usuwanie metabolitow z ukladu wydalniczego=)
6 3 6