Pan Janek kupił 120 sadzonek jabłoni jedna sadzonka kosztowała 10,50zł. Kupił też 26 sadzonek sliwek po 8zł. Za tak duze zakupy dostał zniszkę od sprzedawcy 15 %. Ile wydał pan Jan;]

Jak to obliczyć ?;]

daje 20 pkt. bo dzieki temu zrozumie!

z góry dzięx;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:25:48+01:00
120 * 10,50 zł = 1260 zł
26 * 8zł = 208zł
1260zł+108zł=1468zł
1468zł * 15% = 220,20zł
1468zł - 220,20zł = 1247,80zł
:)
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T17:27:16+01:00
120 *10,5 = 1260 - cena za jabłka
26 * 8= 208 - cena za śliwki
Łączny koszt : 1468
1468- 100 %
x - 15 %
100x = 22020 / :100
x= 220, 20 zł. - zniżka
1468 - 220,20 = 1247, 80- tyle zapłacił za wszystko ze zniżką
Pan Jan zapłacił 1247,80 zł.