Witam ! Mam problem z odejmowanie liczb ujemnych, jest to dla mnie czarna magia. Proszę o pomoc w rozwiązywaniu przykładów:
1. 6+(-4)+(-10)=
2. -4-(-9)-3=
3. -16+7-28=
4. 4,3-7,4+1,1=
5. (-6,2)+1,6-(-2,3)=
6. 7,8-5,4-12,1=
7. -1 1/3 - 2/9+1/6=
8. 1 1/8 -2 1/4 - (-1/2)=
9. (-2,1) + 1/5 -3=

Dziękuję za pomoc :)

2

Odpowiedzi

2010-01-27T17:33:41+01:00
1.=6-4-10=-8
2.=-4+9-3=2
3.=-37
4.=-3
5.=-6,2+1,6+2,3=-2,3
6.=-9,7
7.=-1 6/18-4/18+3/18=-1 7/18
8.1 1/8-2 2/8+4/8=5/8
9.-2,1+0,2-3=-4,9

chodzi o to, ze 2 - to +, - i + to -, a 2 + to +
w nastepnych trzeba znalezc wspolny mianownik

licze na naj
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:41:18+01:00
1. 6+(-4)+(-10)=(-8) ponieważ 6-14=(-8) (minusy sumowałem)
2. -4-(-9)-3=-4+9-3=2 ponieważ dwa minusy dają plus
3. -16+7-28=(-37)
4. 4,3-7,4+1,1=(-2)
5. (-6,2)+1,6-(-2,3)=-4,6+2,3=(-2,3)
6. 7,8-5,4-12,1=(-9,7)
7. -1 1/3 - 2/9+1/6=(-1 /7/18) <---niewiem coco chodi ale chyba o to ze np 1/3 to inaczej 1nad kreska a 3 pod
8. 1 1/8 -2 1/4 - (-1/2)=(-5/8)
9. (-2,1) + 1/5 -3=(-4,9)

ZASADA MINUSOW jezeli masz taki przykład 2-(-2)= to dwa minusy daj plus 2-(-2)=2+2=4 jezeli masz cos jescze to pisz jak znajde inne zasady napisze do ciebie
1 5 1