Mamy dwie żarówki jedną stosowaną do instalacji domowej a druga do lampy samochodowej. Na pierwszej żarówce znajduje sie napis 100W/220V, a na drugiej 30W/12V.
a) z zapisów na żarówkach wynika ze:
-moc pierwszej żarówki wynosi _____________________
-moc drugiej żarówki wynosi _______________
b)oblicz opory żarówek:
opór żarówki 1 ____________
opór żarówki 2 _____________

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:39:26+01:00
A) -100W
-30W
b) R=U/I ; I=P/U
opór 1 :
I=100/220≈0,45
R=220/0,45≈488Ω

opór 2:
I=30/12=2,5
R=12/2,5=4,8Ω
2010-01-27T17:40:55+01:00
A)
P1 - moc pierwszj żarówki = 100W
P2 - moc drugiej żarówki = 30W
b)
P1 - moc pierwszej żarówki = 100 W
U1 - napięcie pierwszej żarówki = 220 V
R1 - oporność pierwszej żarówki = ?
P2 - moc drugiej żarówki = 30 W
U2 - napięcie drugiej żarówki = 12 V
R2 - oporność drugiej żarówki = ?
P1 = U²1/R1
R1 = U²1/P1 = 220²/100 = 48400/100 = 484 omy
R2 = U²2/P2 = 12²/30 = 144/30 = 4,8 oma