Odpowiedzi

2010-01-27T17:38:15+01:00
X-masa chlorku sodu
300g*0%+100%x=20%(300g+x)
x=60g+0,2x
0,8x=60g
x=75g
x+300g=375g
Odp.Masa tego roztworu wynosi 375g.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T23:19:44+01:00
M wody = 300g
Cp = 20%

mr = ms + m wody

Cp = ms\mr*100%
mr = ms*100%\Cp
mr = ms*100%\20%
ms + 300g = ms*5
mr + 300g = 5ms
300g = 4ms
75g = ms

75g + 300g = 375g

Odp: Otrzymany roztwór ma masę 375g. ;)
2 5 2