Hej :PP

zad.6 :PP
znajdź liczbę której :
a) kwadrat jest równy : 49 , 121 , 169 , 225 , 625 , 10 000.
b)sześcian jest równy : 64 , 125 , 512 , 729 , 1000 , 8000.

zad.7
zapisz liczby :
a) 6,216 , 1296 , 1 w postaci potęgi o podstawie 36 ,
b)9, -27,81 ; -243,1 ; 1 w podstawie potęgi o podstawie -3
c)(-1)/7 , 1/49 , - 1/343 . 1 w postaci potęgi o podstawie - 1/7

zad.8 oblicz
a) (-4)² + 2³
b) 8² - (-4)³
c)3²-5²


zad.10
zapisz w postaci potęgi o podstawie 10.
a) 10t = .....kg
b)10m ....cm
c)1km....m
d)1m..... mm
e)1 km .... dm
f)1kg.....g


<powodzennia :P >

2

Odpowiedzi

2010-01-27T17:54:05+01:00
Zad 7
Aby znaleźć te liczby, należy obliczyć pierwiastek.
a)
49-7
121-11
169-13
225-15
625-25
10 000-100
b)
64-4
125-5
512-8
729-9
1000-10
8000-20
Mam nadzieje, że pomogłam;))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:58:40+01:00
Zad.6
a) 49=7² , 121=11² , 169=13² , 225=15² , 625=25² , 10 000=100².
b) 64=4³ , 125=5³ , 512=8³ , 729=9³ , 1000=10³ , 8000=20³.

zad.7

a) 36^1/2 =6, 6^3= 216 , 6^4=1296 , 6^0= 1
b)(-3)^2=9, (-3)^3=-27,(-3)^4=81 ;(-3)^5 -243,(-3)^0= 1
c)(-1/7)^1=(-1)/7 , (-1/7)^2=1/49 , (-1/7)^3=- 1/343 . 1
^4 oznacza do potęgi 4

zad.8
a) (-4)² + 2³= 16+8=24
b) 8² - (-4)³=64-(-64)=64+64=128
c)3²-5²=9-25=-16

zad.10

a) 10t = 10^4 kg
b)10m =10^3 cm
c)1km = 10^3 m
d)1m = 10^3 mm
e)1 km = 10^4 dm
f)1kg = 10^3 g

3 4 3