Odpowiedzi

2010-01-30T12:31:21+01:00
W tatrzanskim parku narodowym warto zobaczyc:
-Wysokie partie tatr np. Giewont, Kasprowy, Świnica
-Doliny np. Pięciu stawów, Strążyska , Chohołoska
-Liczne wodospady np. w Dolinie Białego lub Wodospad Siklawica

co warto zwiedzić?

- krzyz na giewoncie
- sarnia skałe
- Morskie oko które jest oklepane
- Doline pieciu stawów
- Wodogrzmoty mickiewicza
- Czarny staw gąsienicowy
i przerózne doliny i wyzyny najlepiej te co nie sa oklepane

Ochrona jest naprawde liczna dotyczy ona miedzy innymi dzrzew , roślin, zwierzat ogólnie to wszystkiego co sie tam znajduje

z tego co znamy to np. szarotka, kozica grzyby itp.
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-30T12:43:24+01:00
1. W Tatrzańskim Parku Narodowym warto zobaczyć i zwiedzić:
- Dolinę Pięciu Stawów Polskich,
- Świstaka Alpejskiego (rzadko występuję w Polsce),
- Goryczkę Wiosenną,
- Jeziora tatrzańskie,
- Schronisko PTTK nad Morskim Okiem,
- oraz inne zwierzęta lub rośliny takie jak: jelenia,sarnę,rysia,łasicę,niedźwiedzie,kozicę tatrzańską i świstaka tatrzańskiego a z roślin dębik ośmiopłatkowy, sit skucina, wierzba żyłkowana,urdzik karpacki i szafran spiski.

2. Ochrona przyrody w Tatrzańskim Parku Narodowym polega Tatry stanowią jedyny w swoim rodzaju, unikatowy w skali światowej zespół przyrody, wpisany do Światowego Rezerwatu Biosfery. Żyją tu liczne endemity (gatunki nie występujące nigdzie indziej). Wiele z występujących w Tatrach form życia wpisanych jest do Czerwonej Księgi gatunków zagrożonych wyginięciem. Są to m.in. kozica i świstak. Na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, po obu stronach granicy, całość przyrody podlega ochronie. Niszczenie, zrywanie, zbieranie, uśmiercanie jakichkolwiek roślin, zwierząt i wszelkich form naturalnych jest bezwzględnie zabronione!
21 4 21