Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T17:59:00+01:00
Anemia złośliwa jest spowodowana niezdolnością organizmu do wchłaniania witaminy B12 z powodu braku tzw. czynnika wewnętrznego. Jest to białko wytwarzane w błonie śluzowej żołądka - jeśli go nie ma dochodzi do sytuacji, w której witamina B12 nie może transportowana z jelit do krwioobiegu w wyniku czego dochodzi do jej niedoborów.

Objawami anemii złośliwej są:

- zapalenia błony śluzowej żołądka
- zapalenie języka
- zaburzenia czucia i równowagi
- halucynacje
- drętwienie i mroweinie kończyn.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T17:59:05+01:00
Anemia złośliwa jest spowodowana niezdolnością organizmu do wchłaniania witaminy B12 z powodu braku tzw. czynnika wewnętrznego. Jest to białko wytwarzane w błonie śluzowej żołądka - jeśli go nie ma dochodzi do sytuacji, w której witamina B12 nie może transportowana z jelit do krwiobiegu w wyniku czego dochodzi do jej niedoborów.