Odpowiedzi

2010-01-27T18:23:33+01:00
A)4p²+12p=4p(p+3)
b)m²-11=m(m-11/m)
c)p²+20p+100=p(p+20+100/p)
d)p³+p²-5p-5=p(p²+p-5-5/p)
e)a²-8a+15=a(a-8+15/a)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T18:27:25+01:00
A)4p²+12p = 4p(p+3)
b)m²-11 =(m-√11)(m+√11)
c)p²+20p+100 = (p+10)²-wzór skróconego mnożenia
d) p³+p² - 5p-5=p²(p+1)-5(p+1)=(p²-5)(p+1)
e)a²-8a+15=(a-5)(a-3)
Δ=8²-4*1*15=64-60=4
√Δ=2
a₁=(8+2)/2=5
a₂=(8-2)/2=3