Odpowiedzi

2010-01-27T18:22:12+01:00
Podczas topnienia śniegu i ulewnych deszczów mchy magazynują ogromne ilości wody dzięki czemu zmniejsza się ryzyko powodzi,
zapobiegają wysychaniu gleby,
wśród mchów znajdują schronienie drobne zwierzęta,
są też cennym pożywieniem dla zwierząt,
ptaki wykorzystują je do budowy gniazd,
tworzy się nich próchnica.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T18:23:56+01:00
-po obumarciu wzbogacają glebę w próchnicę
-zasiedlają nieużytki
-magazynują wodę odgrywając rolę w funkcjonowaniu lasów
-przyczyniają się do powstawania mikroklimatu leśnego
-magazynują wodę, woda po opadach nie spływa do rzek
-miejsce dla innych zwierząt
3 3 3