Odpowiedzi

2009-10-04T14:14:35+02:00
Syn (x+10) +Ojciec(2x+20)=50+10


x+10+2x+20=50+10
3x+30=60
3x=30
x=10
Syn = 10 lat
Ojciec =40 lat
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T14:15:37+02:00
X-wiek ojca
y-wiek syna
ukladam uklad rownan
x+y=50
x=2(y+10)


x+y=50
x=2y+20

2y+20+y=50
x=2y+20

3y=30
x=2y+20

y=10
x=40
2009-10-04T14:27:43+02:00
X-wiek ojca
y-wiek syna

x+y=50
y+10=2y

x+y=50
y+10=2y

x+y=50
10=y

x+10=50
10=y

x=40
y=10