Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T18:29:00+01:00
Pozytywne znaczenie:
-wytwarzanie miodu
-zapylanie roślin
-niszczenie owadów szkodników np. biedronka zjada mszyce
-pokarm wielu zwierząt
-wytwarzanie jedwabiu
-spulchnianie gleby przez owady glebowe
Negatywne znaczenie:
-niszczenie roślin uprawnych
-roznoszenie chorób zakaźnych
-pasożyty roślin i zwierząt
-niszczą lasy i konstrukcje drewniane

3 3 3
2010-01-27T18:29:30+01:00
Pająki - jesli są w twoim domu zabijają pasożyty np. muchy
Jedwabniki - dzięki nim wyrabia się bizuterie i ubrania
Biedronki - zjadaja pasozyty, mszyce
Pszczoły - zapylają kwiaty, dostarczają miodu, wosku
Mrówki - oczyszcaja las z "padliny"
Turkuć Podjadek - spulchnia glebe

3 2 3
2010-01-27T18:38:12+01:00
-Niszczą szkodniki
-zapylają rośliny
-przyspieszają rozwój materii
-rozsiewają nasiona
-są pokarmem dla innych zwierząd
-powodują szkody w warzywnictwie
-hodowla jedwabników
-pszczoły dostarczają miód
-wykorzystywane w laboratoriach w produkcji barwników i lekków
- w niektórych kultórach są pokarmę dla ludzi
- niekture wpływają na proces glebotwurczy