Zelazko z termoregulatorem ustawione na maksymalną temp ma moc 600W. Oblicz natężenie prądu przepływającego przez żelazko oraz opór żelazka, wiedząc ze napiecie instalacji domowej wynosi 220V.
a)obliczenia natęzenia prądu I
dane:_____________________
szukane:______________
wzór:___________
obliczenia:_____________
b) obliczenia oporu R
dane:__________
szukane:______________
wzór:__________
obliczenia:_______________

odp.____________________

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T18:32:43+01:00
A.dane
P=600W
U=220V
szukane
I=?
P=U*I
I=P/U=600W/220V=2,73A
b.dane
U=220V
I=2,73A
szukane
R=?
I=U/R
R=U/I=220V/2,73A=80,6Ω
Natężenie prądu jest równe 2,73A a opór 80,6Ω
1 5 1
2010-01-27T18:35:25+01:00
A)obliczenia natęzenia prądu I
P=600[W]
U=220[V]
I=?
wzór:P=U×I I=P÷U
I=600÷220=2,72[A]
b) obliczenia oporu R
P=600[W]
U=220[V]
R=?
wzór:P=U²÷R R=U²÷P
R=48400÷600=80,66[Ohm]
Prąd wynosi 2,72A a opór 80,66Ohma
1 5 1