Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T18:32:26+01:00
Pisownia łączna
„Nie” piszemy łącznie w następujących sytuacjach:
Z rzeczownikami.
nieszczerość, niepokój, niepowodzenie, niewydolność,
Z przymiotnikami.
niefajny, niedobry...
Z przysłówkami utworzonymi od przymiotników.
niefajnie, niedobrze...

Pisownia rozdzielna
„nie” piszemy oddzielnie:
Przed czasownikami.
nie zrobić, nie jesteś, nie chodź, nie dopisała...
Przed liczebnikami.
nie dwa, nie drugi, nie troje
wyjątki: niejeden (w znaczeniu wielu), niewiele
Przed zaimkami.
nie wy, nie wasze, nie tamten, nie ten...
Przed przymiotnikami i przysłówkami w stopniu wyższym i najwyższym.
nie lepsza, nie najlepsza, nie gorsza, nie najgorsza...
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T18:38:16+01:00
Nie piszemy razem z przymiotnikami ,nieczerwony,niegorąca,niemiła
nie piszemy z czasownikami osobno
nie jadłem , nie piłem , nie grałem,
nie z rzeczownikami piszemy razem
niedobry,a czasami osobno.
21 3 21