Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T18:40:21+01:00
N1=1000
N2=100
I2=0,25A
R2=32Ω
U1=?
U2=I2*R2=0,25A*32Ω=8V
N1/N2=U1/U2
U1=N1*U2/N2=1000*8V/100=80V
3 3 3
2010-01-27T18:42:16+01:00
Uzwojenie pierwotne-1000[zwojów]
Uzwojenie wtórne-100[zwojów]
napięcie na uzwojeniu pierwotnym-x
napięcie na uzwojeniu wtórnym-
U=I×R
U=0,25×32=8[V]
x-1000
8-100
x=80[V]
napięcie na uzwojeniu wtórnym wynosi 80[V]
2 4 2