Odpowiedzi

2010-01-27T18:52:13+01:00
Pole Dużego Okręgu

Pdo= πr²
Pdo = π * (8cm)²
Pdo = 64πcm²

Kiedy opisujemy okrąg NA sześciokącie foremnym to bok tego sześciokąta równa się promieniowi okręgu.

Pole Małego Okręgu.

Pmo=πr²
Pmo = π * (4√3)²
Pmo = 48πcm²

Kiedy okrąg wpisujemy w sześciokąt foremny to promień okręgu równa się 1/2a√3 (a jest długością boku). 1/2*8*√3 = 4√3.

Pole Pierścienia

Pp = 64πcm² - 48πcm²
Pp = 16πcm²
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T18:56:03+01:00
Pierścień=π/4*a² (uniwersalny wzór do obliczenia pierścienia na figurach)

p=π/4*8²
p=π/4*64 /*4
4p=64π /:4
p=16π cm²

jeżeli ten wzór jest niezrozumiały to istnieje paint. ;D napiszę i wyślę. ;D