Obwód składa sie z trzech szeregowo połączonych oporników o oporach: R₁=2Ω, R₂=4Ω, R₃=6Ω, zródła prądu o napięciu 12V, amperomierza i 4 woltomierzy.
a)narysuj schemat tego obwodu elektrycznego(załącznik-w ostatecznosci nie musi byc;P)
b)ile wynosi opór zastępczy układu oporników?
wzór:_______
obliczenia:________________
c)oblicz natężenie prądu w obwodzie
dane:_____________
szukane:_____________
wzór:________
obliczenia:____________
d)oblicz napiecie na koncach kazdego opornika
dane:_______________
szukane:U₁,U₂,U₃
wzór:_____________
obliczenia:
U₁=
U₂=
U₃=

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:26:37+01:00
Hehe... Za takie zadanie i tak mało Pkt?? :PP

a) troche krzywo ale pewnie bedziesz wiedziec o co biega XD i niezapomnij o węzłach...
b)ile wynosi opór zastępczy układu oporników?
wzór: Rz = R1 + R2 + R3
R₁=2Ω
R₂=4Ω
R₃=6Ω
obliczenia: Rz = 2Ω + 4Ω + 6Ω
Rz = 12Ω
c)oblicz natężenie prądu w obwodzie
dane: Rz = 12Ω
U = 12V
szukane: I = ??
wzór: I = U/Rz
obliczenia: I = 12V/12Ω
I = 1A
d)oblicz napiecie na koncach kazdego opornika
dane: R₁=2Ω
R₂=4Ω
R₃=6Ω
I = 1A
szukane:U₁ = ?
U₂ = ?
U₃ = ?
wzór: U = R * I
obliczenia:
U₁ = 2Ω * 1A
U₁ = 2V
U₂ = 4Ω * 1A
U₂ = 4V
U₃ = 6Ω * 1A
U₃ = 6V
Spr.
U = Rz * I
U = 12Ω * 1A
U = 12V
Wszystko Ok Pozdro!
I Do usług z pradami :)
5 4 5
2010-01-27T19:31:14+01:00
Wzór na opór zastępczy R1+R2+R3 co prawda innaczej w gimnazjum sie liczy ale mniejsza jedne wynik wyjdzie
Rz=12 omów
natężenie prądu dane
Rz=12 omów
U=12V
szukane I
I=U/R
I=1A
a dane to przepisz ile kazdny ma z oporników i ile wynosi prąd
na koncach oporników to wyjda takie same napiecia jak omy w opornikach czyli
a wzór to
U=I*R
U1=1*2=2V
U2=1*4=4V
U3=1*6=6V

1 4 1