1.W którym zestawie wszystkie liczby są podzielne przez 5 i NIE są podzielne przez 2? Uzasadnij dlaczego.
a) 500, 415, 2040, 6755.
b) 9785, 10675, 67550, 793465.
c) 209865, 34065, 2050.
d) 6705, 79055, 120085, 234785.

2. Jedna puszka wystarcza na pomalowanie 12m² ścian. Ile puszek trzeba kupić, aby pomalować 160m² ścian? Wytłumaczyć, jak umiesz, żebym zrozumiała.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:02:52+01:00
1. d), ponieważ wszystkie kończą się na pięć, więc są nieparzyste i tym samym niepodzielne przez 2.

2. Proporcja lub tzw. metoda trzech:

12m² -(odpowiada) 1 puszka
160m² - x
Krzyżujemy i wychodzi:

x= (160*1)/12
x=13 ⅓ puszek
(W działaniach nie używamy jednostek)
Czyli trzeba kupić 14 puszek, bo w żadnym sklepie nie kupisz ⅓ puszki.
Bardzo dobrze wytłumaczone :) dzięki
2010-01-27T19:08:15+01:00
Liczby podzielne przez 2 to takie liczby ktore na kkońcu mają cyfre parzystą lub 0. Liczby podzielne przez 5 to takie liczby które na końcu mają cyfre 5 lub zero. Czyli trzeba szukać liczb które na końcu mają 5, to wtedy będą podzielne przez 5 ale nie będą podzielne przez 2
Podpunkt d) jest rozwiązaniem tego zadania
zad2
Jeśli jedna puszka pozwala pomalować 12m2 to
160 : 12 = 13 i 1/3 = 14
Aby pomalować 160m2 trzeba kupić 14 puszek farby
5 4 5