Odpowiedzi

2010-01-27T19:06:06+01:00
Ponieważ wirus grypy przechodzi ciągłe mutacje i szczepienie wymaga corocznego powtórzenia.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:08:34+01:00
Pierwszy kontakt człowieka z antygenem wywołuje pierwotną odpowiedź immunologiczną, która po kilku tygodniach wygasa. Powtórne zetknięcie się z tym antygenem, nawet po dłuższym czasie, wywołuje wtórną odpowiedź immunologiczną. Na tym opiera się działanie szczepień ochronnych.