Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:09:11+01:00
X - ilość uczniów klasy II
5x - ilość uczniów klasy III
5x + x = 42
6x = 42
x = 42/6 = 7
5x = 5 razy 7 = 35
7 uczniów klasy II
35 uczniów klasy III
1 5 1
2010-01-27T19:11:09+01:00
X-liczba uczniów klasy II
5x-liczba uczniów klasy III
42-liczba uczniów razem
x + 5x = 42
6x = 42/ : 6
x = 7 liczba uczniow klasy II
5 x 7 = 35 liczba uczniow klasy III
1 5 1
2010-01-27T19:13:31+01:00
Układ równań:
klasa II - a
klasa III - b

a+b=42
b=5a

a+b=42
b-5a=0

a+b=42
5a-b=0

6a= 42|:6
a=7
b=5a
b= 5*7
b=35

spr. a+b=42
7+35=42

Odp. Z klasy drugiej wzięło udział 7 zawodników, a z trzeciej 35.
1 5 1