Odpowiedzi

2010-01-27T19:17:51+01:00
X- wiek syna
3x - wiek mamy
3x+2-wiek taty
x +3x + 3x + 2 = 93
7x=91/ :7
x= 13 wiek syna
3 razy 13= 39 wiek mamy
39 +2 = 41 wiek taty
48 4 48
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:35:27+01:00
X-syn
3x-mama
3x+2-tata

x+3x+2+3x=93
7x=93-2
7x=91/÷7
x=13

syn-13
mama-39
tata-41

spr.
13+39+41=93
97 4 97
Dzięki =)
Komentarz został usunięty
a mi nie chcę się myśleć
2010-01-27T19:36:52+01:00
Dane:

wiek syna = x
wiek mamy = 3x
wiek taty = 3x + 2

3x + 2 + 3x +x = 93
7x + 2 = 93 | -2
7x = 91 |:7
x = 13

wiek syna = x = 13
wiek mamy = 3x = 3*13 = 39
wiek taty = 3x + 2 = 3*13 +2 = 39 + 2 = 41
43 4 43