Odpowiedzi

2010-01-27T19:21:09+01:00
LCD-Urządzenie wyświetlające obraz, którego działanie oparte jest na zmianie polaryzacji światła na skutek zmian orientacji cząsteczek ciekłego kryształu pod wpływem przyłożonego pola elektrycznego.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:58:43+01:00
LCD
jest to technolgia wykorzystywana w telewizorach i monitorach a także w małych wyświetlaczach w telefonach,mp4,aparatach
działa na zasadzie ciekłych kryształów które zmieniają swoje położenie pod wpływem prądu,kryształy te zależnie od położenia przepuszczają fale świetlne róznej długości(przepuszczają światło w róznych kolorach mówiąc po prostu).
Kryształy są tylko filtrem ,same nie świecą.Pod matryca znajduje się podświetlenie

ogólna budowa urządzeń lcd jest taka
matryca lcd
pod spodem są foliowe polaryzatory światła
u góry i na dole znajduja się świetlówki CCFL(w niektórych telewizorach stosuję się diody led pod spodem,co daje lepszy kontrast)

PDP to jest technolgja plazmowa.Tez jest wykorzystywana tu podobna matryca ale działa na innej zasadzie.W środku znajdują się mieszaniny gazów w postaci plazmy które emitują fotony światła ultrafioletowego.światło to pobudza luminofor(substancję która potrafi wydzielać światło,stososowana jest n. w swiatlówkach i kineskopach) aby wytwarzał światło widzialne dla człowieka.
tą technologię wykorzystuje się do produkcji telewizorów wysokiej klasy gdyż w przeciwieństwie do LCD daje bardzo duzy kontras i idealną czerń,jest to możliwe ponieważ w technologii PDP nie stosuję się podświatlania od tyłu świetlówkmi,tylko same piksele ekranu świecą.Telewizor w tej technologii ma też szerokie kąty widzenia.Wady tej technologii to wieksza cena niz lcd oraz to że jesli np na telwizorze plazmowym(PDP) bedzie długo wysiwtlany ten sam obraz(np.logo stacji telewizyjnej) to w tym miejscu piksele się mogą wypalić i np ślad takiego loga stacji może być zawsze widoczne nawet na czarnym tle

nie kopiowane z internetu
1 5 1