Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:21:16+01:00
1.KOŚCI PNEUMATYCZNE
2.MAŁA CZASZKA,BRAK ZĘBÓW
3.RURKOWATE PŁUCA I 9 WORKÓW POWIETRZNYCH
4.USZTYWNIENIE TUŁOWIOWEJ CZĘŚCI KRĘGOSŁUPA
4 3 4
2010-01-27T19:22:10+01:00
Ptaki to kręgowce zdolne do latania.
Ptaki znaosza jaja i są stało ciekle. Przednia para kończyn ptaków przekształciła się w skrzydła. Tylne kończyny umożliwiają poruszanie się po gałęziach.
Podobnie jak gady ptaki mają:
sucha skórę pozbawiona gruczołów
podobny rozwój zarodkowy
Różnią się od gadów:
pokryciem ciała piórami
stałocieplnoscią
dwunożną podstawą
zdolnością do latania.Pochodzą od gadów.
Ważnym osiągnięciem ewolucyjnym ptaków jest stałocieplność, to znaczy, umiejętności utrzymywania stałej temperatury ciała niezależnie od temperatury otoczenia.
2 3 2
2010-01-27T19:22:12+01:00
Kości pneumatyczne, płuco z workiem powietrznym, do grzebienia na mostku są przyczepione potężne mięśnie poruszające skrzydłami.
4 3 4