Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T14:52:44+02:00
Woda posiada budowę polarną i wszystko inne substancję posiadające również taką budową będą się w niej rozpuszczać.
Są to np. ocet, alkohol itp.
Substancje posiadającą budowę niepolarną (np. olej, benzyna) nie będą się w wodzie rozpuszczać.
127 3 127
2009-10-04T17:13:45+02:00
Woda jest dobrym rozpuszczalnikiem tylko dla substancji o budowie polarnej. Wynika to z faktu iż sama ma budowę polarną czyli elektrony są przesunięte ku jednemu biegunowi , a dodatnie naładowane jądro ku drugiemu . Pzdr :)) .
65 4 65