Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T19:24:54+01:00
() dwa nawiasy to pierwiastek. Liczymy pole a*h/2 P=4*8/2=16 liczymy przeciwprostokatną 4^ + 8^ = c^
80=c^
(80)=c
4(5)=c
nastepnie wstawiamy pole i przeciwprostokątną które obliczyliśmy jeszcze raz do wzoru na pole trójkata

P=a*h/2
16= 4(5)*h/2
32=4(5)*h
32/4(5)=h
8/(5) = h
usuwamy niewymierność z mianownika rozszerzając o (5)

8(5) / (25) = h

8(5) / 5 = h

myślę , że zadanie jest poprawnie wykonanę . Liczę na naj .xdd
2010-01-27T19:28:28+01:00
Długość przeciwprostokątnej:

c² = 4²+8²
c² = 16 + 64
c² = 80
c= 4√10

Pp= 1/2*4*8= 16cm²

Dł. wysokości

16cm² = 1/2* 4√10 * x
x = 16cm² / 2√10c
x = 32√10cm²/ 40