Odpowiedzi

2011-09-19T13:47:54+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

Stearynian sodu
mC17H35COONa=18*12u+35*1u+2*16u+1*23u=216+35+32+23 = 306u

Palmitynian wapnia
m(C15H31COO)2Ca=2(16*12u+31*1u+2*16u)+40u=2(192+31+32)+40 = 550u

Najlepsza Odpowiedź!
2011-09-19T14:40:05+02:00

Stearynian sodu

C₁₇H₃₅COONa

 

Palmitynian wapnia

(C₁₅H₃₁COO)₂Ca

 

M_{C_{17}H_{35}COONa}= 18\cdot12u+35\cdot1u+2\cdot16u+23u \\ M_{C_{17}H_{35}COONa}= 306u

 

 

M_{(C_{15}H_{31}COO)_{2}Ca}= 32\cdot12u+62\cdot1u+4\cdot16u+40u \\ M_{(C_{15}H_{31}COO)_{2}Ca}= 550u

2 5 2