Odpowiedzi

2010-01-27T19:37:25+01:00
Gruba skóra włosy lub serść , niektóre ssaki wukorzystują do utrzumania ciepła słabo owłosione małżowiny uszne (słoń ) i poroża
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:37:43+01:00
• Do utrzymania stałej temperatury ciała przyczynia się odpowiednia budowa skóry.
• Przed utratą ciepła zabezpiecza zwierze pokrywa włosowa (sierść).
• Przed przegrzaniem chroni je obecność w skórze gruczołów potowych, pozwalających na obniżenie temperatury w skutek wzmożonego parowania wody z powierzchni skóry.