Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:53:17+01:00
Obw koła = 2pir
obw = 12 pi

2pir=12pi / : 2
pir = 6pi / :pi
r=
podziel ten sześciokąt na trójkąty ( są równoboczne)

P trójkata = a kwadrat pierwiastek z 3
przez
= 6 kwadrat razy pierwiastek z 3 = 9 pierwiastek z 3
4
9 pierwiastek z 3 x 6 = 54 pierwiastka z 3 ( po sześć trójkątów wyszło małych razy sześć i jest)
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T19:55:00+01:00
P=6*(ah):2

L=12πdm
L=2πr
12π=2πr /:2π
r=6

r=h
h=a(3):2
6=a(3):2 /*2
a(3)=12 /: (3) <- (pierwiastek z 3 jbc)
a=4 (3)

P=6*(4(3)*6):2
P=72(3) dm2

jeśli sześciokąt jest opisany to znaczy że okrąg jest w środku czyli 'r' jest wysokością trójkata równobocznego.