Prosze o pomoc!!!
Rozwiązanie zadania ma by w formir układu równań!

Informacje do zadania:
1.Odzież męska
spodnie -20%
garnitury-36%
plaszcze-30%
marynarki-14%

2.Odzież damska:
spodnie-10%
garsonki-22%
płaszcze-40 %
żakiety-17%
spódnice-11%

Treśc zadania:
Diagramy przedstawiaja rozkalad zysków, które przyniosla sprzedaż odzieży damskiej i męskiej uszytej przez zakład krawiecki Antonina w ciągu roku. Na spodniach firma ta zarobiła 40 tyś. zł, a na płaszczach 120 tyś zł. Jaki był łącznhy zysk firmy Antonina?
Daje naj<3

2

Odpowiedzi

2010-01-27T19:58:20+01:00
x - całkowity zysk z odzieży męskiej
y - całkowity zysk z odzieży damskiej

20%x - zysk ze spodni męskich w tysiącach
10%y - zysk ze spodni damskich w tysiącach

0,2x + 0,1y - cały zysk ze sprzedaży spodni


I równanie:
{o,2x + o,1 y = 40 | ∧ (-40)
{0,3x + 0,4y = 120 | ∧ 10

{-8x - 4u = -1600
{3x + 4y = 1200
__________________
- 5x = -400
x = 80

{x = 80
{x + y = 400

{x = 80
{y = 400 - 160

{x = 80
{y = 240

Łączny zysk wynosił:
80 + 240 = 320 tys. zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:58:30+01:00
X - zysk z odzieży męskiej
y - zysk z odzieży damskiej
20% z x + 10% z y --> 0,2x + 0,1y - całkowity zarobek na spodniach
40 tys. zł - całkowity zarobek na spodniach
30% z x + 40% z y --> 0,3x + 0,4y - całkowity zarobek na płaszczach
120 tys. zł. - całkowity zarobek na płaszczach
x + y - cały zarobek

0,2x+0,1y=40 000 |*10
0,3x+0,4y=120 000 |*10

2x+y=400 000 |*(-4)
3x+4y=1 200 000

-8x-4y=1 600 000
3x+4y=1 200 000
______________
-5x= -400 000

x=80 000
2x+y=400 000-2x

x=80 000
y=400 000-80 000*2

x=80 000
y=240 000

x+y=80 000+240 000=320 000(zł) - całkowity zarobek
1 5 1