Zad.1
suma trzech liczb naturalnych wynosi 114.Druga liczba jest o 6 większa od pierwszej , a trzecia liczba dwa razy większa od pierwszej.Jakieto liczby?
Ułóż i rozwiążrównanie.
zad.2
Kierowca zapytany ,ile waży jego samochód ,odpowiedział :"150kgi2 razy po 5/11 swojej masy".Oblicz , ile waży ten samochód.
zad.3
Ulicę,której szerokość wynosi 7,2m poszerzono o 6,4m.Po obu stronach położono chodnik po 2 2/5m każdy.Oblicz aktualną szerokość jezdni.
zad.4
W trzech klasach pierwszych uczy się 79 uczniów. W klasie 1a jest o 5 uczniów więcej niżw klasie 1b,a 3 uczniów mniej niż w klasie 1c.Oblicz ,ilu uczniów liczy każda klasa.

2

Odpowiedzi

2010-01-27T19:43:05+01:00
1.
x-I liczba
x+6- II liczba
2x- III liczba

x+x+6+2x=114
4x+6=114
4x=108
x= 27

27- I liczba
33- II liczba
54- III liczba
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:50:45+01:00
Zad.1
x-pierwsza liczba
x+6-druga liczba
2x-trzecia liczba

x+x+6+2x=114
4x=114-6
4x-108/:4
x=27

zad.3
7,2m+6,4m-(2*2,5m)=13,6m-5m=8,6m

zad.4
79-razem
x-ilość uczniów w 1b
5+x-il.uczn.w 1b
x+8-il.uczn.w 1c

x+5+x+x+8=79
3x=79-5-8
3x=66/:3
x=33

Odp.W 1b jest 33 uczniów, w 1a jest 38 uczniów, a w 1c jest 41 uczniów.