Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:50:03+01:00
X-liczba silników które miała wykonać pierwsza firma według planu
y-liczba silników które miała wyprodukować druga firma według planu

x+y=550 |*(-1,1)
1,1x+1,08y=600

-1,1x-1,1y=-605
1,1x+1,08y=600
--------------------------
-0,02y=-5
y=250
x=300 -tyle miały wykonać planowo

1,1x=1,1*300=330 -tyle silników wyprodukowała pierwsza fabryka
1,08y=250*1,08=270-tyle wyprodukowała druga fabryka

Pierwsza wyprodukowała 330, a druga 270 silnikow.
2010-01-27T19:55:15+01:00
Dwie fabryki powinny według planu w ciągu miesiąca wyprodukować łącznie 550 silników, a wyprodukowały 600.Pierwsza fabryka przekroczyła plan o 10 % a druga o 8%.Ile silników wyprodukowała każda z tych fabryk?

x+y=550
0,1x+0,08y=50

x=550-y
0,1(550-y)+0,08y=50

x=550-y
55-0,1y+0,08y=50

x=550-y
-0,02y=-5

x=550-y
y=250

x=550-250

y=250
x=300

300+10%=330 szt silników
250+8%=270 szt silników

Pierwsza z fabryk wyprodukowała 330 silników a druga 270 silników