PROSZĘ O SZYBKIE I DOBRE ROZWIĄZANIE!
Bardzo WAŻNE!
Proszę o dokładne Rozwiązanie ;]
Z góry dzięki :**

1) Suma dwóch liczb jest równa -40, a ich różnica -160. Jakie to liczby?

2) Suma dwóch liczb wynosi 120. Jeżeli pierwszą liczbę zwiększymy o 20% a drugą zmniejszymy o 60%, to ich różnica wzrośnie dwukrotnie. Co to za liczby?

3) Znajdź dwie takie liczby dodatnie, których różnica jest 5 razy mniejsza od ich sumy, a pierwsza liczba jest o 125 większa od drugiej.

PROSZĘ BARDZO O POMOC! DAM NAJLEPSZĄ!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:54:33+01:00
1) a+b=-40
a-b=-160
z tego masz: a=-160+b podstawiasz do pierwszego i masz: -160+2b=-40, czyli 2b=120, b=60, wiec a =-100
2) a+b=120
(a+20%*a)-(b-60%*b)=2(a-b)
1,2*a-0,4*b=2a-2b
0,8*a=1,6*b
a=2b, podstawiasz do pierwszego równania, 3b=120, b=40, a=80
3) 5*(a-b)=a+b
a=b+125, podstawiasz do pierwszego, 2b+125=5*125, przenosisz 125 na prawą stronę, 2b=600, b=300 a=425
2010-01-27T21:40:38+01:00
1)
x - pierwsza liczba
y - druga liczba

x+y=-40
x-y=-160

2x=-200
x=-100

-100+y=-40
y=60

x=-100
y=60

Te liczby to -100 i 60

2)
x - pierwsza liczba
y - druga liczba

x+y=120
1,2x-0,4y=2(x-y)

x=120-y
1,2(120-y)-0,4y=2(120-y)-2y

144-1,2y-0,4y=240-2y-2y
2,4y=96
y=40

x=120-40
x=80

x=80
y=40

Te liczby to 80 i 40.

3)
x - pierwsza liczba
y - druga liczba
5(x-y)=x+y
x=125+y

5(125-y)-5y=125-y+y
625-5y-5y=125
-10y=-500
y=50

x=125+50
x=175

x=175
y=50

Te liczby to 175 i 50.