1. Basen ma kształt prostopadłościanu. Jego długość jest równa 25m, a szerokość 12m. Do basenu wlano 480m3(sześciennych) wody. Jaka jest głębokość wody w basenie?
2. Basen ma kształt prostopadłościanu. Długość basenu jest dwa razy większa od jego szerokości. Do basenu wlano 2250m3(sześciennych) wody tak, że głębokość wody w basenie wyniosła 1,8m. Oblicz długość i szerokość basenu.

Pliss daje naj :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:00:46+01:00
Zadanie 1.

V=Pp x(razy) h
V= 480m³
V= 25m x 12m x h(wysokośc tego basenu)
480m³= 25m x 12m x h
480m³= 300m² x h | :300m²
h= 1,6m

Wysokość basenu wynosi 1,6m

Zadanie 2

V=Pp x(razy) h
V= 2250m³
2250m³= 1,8m razy 2x razy x | :1,8m (gdzie x oznacza szerokość, a 2x oznacza długość)
1250m²= 2 razy x² |:2
625m²= x² |√
x= 25

szerokość = x= 25m
długość= 2x= 50m
6 2 6
2010-01-27T20:01:47+01:00
1.
V=a*b*c
480=25*12*c
480=300*c I:300
1,6=c
odp:głębokość wody wynosi 1,6 m
2.
x-szerokość basenu
2x-długość basenu

v=abc
2250=1,8*x*2x I:1,8
1250=2x²I:2
650=x²I√
25=x

2x=50
odp:szerokość basenu wynosi 25m, a długość 50 m.

4 4 4