1.Suma dwóch liczb jest równa 1136. Druga z nich jest trzy razy mniejsza niż pierwsza. Jakie to liczby.?
2.Różnica dwóch liczb równa się 96. Jedna z nich jest cztery razy większa od drugiej. Jakie to liczby.?

napiszcie też jak to obliczyliście. błagam o szybkie rozwiązanie. ! ;]

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T19:55:19+01:00
1
y - 1 liczba
x - 2 liczba

y+x = 1136
x = y:3

y +x = 1136
x - y = 3
_____________
2x = 1139
x = 569,5


y + x = 1136
y + 569.5 = 1136
y = - 569,5 + 1136
y = 556,5

te liczby to 556,5 i 569,5
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:56:36+01:00
X - 1 liczba
3x - 2 liczba
1136 -SUMA
4x=1136
x= 1136:4
x = 284 - 2 liczba
284 razy 3 = 852
852 +284 = 1136


x - 1 liczba
4x - 2 liczba
96 - SUMA
4x - x = 96
3x = 96
x = 96:3
x=32


Jest na bank dobrze bo miałam te samie zadania wczoraj na lekcji XD
1 5 1
2010-01-27T19:58:46+01:00
Zad1
I liczba - y
II liczba - 1/3y
y + 1/3y = 1136
4/3y = 1136
y = 1136 : 4/3
y = 1136 x 3/4
y = 852
I liczba - 852
II liczba - 852 : 3 = 284
Zada2
I liczba - y
II liczba -4y
4y - y = 96
3y = 96
y = 96 : 3
y = 32
I licba = 32
II liczba = 128