Każdemu uczniowi pewnej szkoły liczącej 657 uczniów zadano dwa pytania:
1) Czy lubisz język polski?
2) Czy lubisz matematykę?
Na pierwsze pytanie "tak" odpowiedziało 289 uczniów, a na drugie 278. Odpowiedzi "tak" na oba pytania udzieliło 129 uczniów.
Oblicz ilu uczniów tej szkoły:
a) lubi matematykę, a nie lubi języka polskiego,
b) nie lubi matematyki, ani języka polskiego.

2

Odpowiedzi

2010-01-27T19:55:21+01:00
No to zaczne od punktu b) ;)
657-(289+278)=90- tylu uczniów nie lubi matematyki i języka polskiego
a w punkcie a)
278-129=149- tylu uczniów lubi matematykę, a nie lubi języka polskiego

90 to nie to rozwiązanie b) 657-289=368, 368-149=219 czyli b) odp 219
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:06:18+01:00
A)
278-129=149 <- tylu uczniów lubi matematykę a nie lubi j.polskiego

B)
657657-(289+278)=90 <- tylu uczniów nie lubi matematyki i j.polskiego

Odp. 149 uczniów lubi matematykę, a nie lubi j.polskiego, a 90 uczniów nie lubi matematyki i j.polskiego .

Proszę ; **
14 3 14
Jesli macie podrecznik do matematyki matematyka z plusem do tam z tylu książki są odpowiedzi odpowiedź A to 149 a odpowiedź B to 219
Ale uzasadnienie potrzebne!
w odpowiedziach jest coś inaczej ;/