Krysia dostawała od rodziców co tydzień 5 złotych. Rodzice zaproponowali jej następującą zamianę: w przyszłym tygodniu dostanie 5 groszy kieszonkowego, a w każdym następnym tygodniu będzie dostawała 3 razy więcej niż w poprzednim. Krysia się nie zgodziła. Czy słusznie.

Nie kumam tego nic. Proszę o dokładne działania. DZIĘKI

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T19:58:08+01:00
4 tygodnie w miesiacu
gdyby dostawała po 5zł na tydzien to 4*5=20zł
20zł na miesiac

a gdyby dostawała 5 gr
to
1tydzien 5gr
2 tydzien 5gr*3=15gr
3 tydzien 15gr*3=45gr
4tydzien 45gr*3=135gr
5+15+45+135=200gr
200gr=2zł

czyli 20 zł a 2zł to róznica

Czyli nie bedzie jej sie to opłacało ;)
16 3 16
Będzie tak jest w odp. źle ci podała
opłacało się 
ale według mnie też nie ale musi być tak
2010-01-27T20:01:52+01:00
4 tygodnie w miesiacu
gdyby dostawała po 5zł na tydzien to 4*5=20zł
20zł na miesiac

a gdyby dostawała 5 gr
to
1tydzien 5gr
2 tydzien 5gr*3=15gr
3 tydzien 15gr*3=45gr
4tydzien 45gr*3=135gr
5+15+45+135=200gr
200gr=2zł
kiedy idziesz na plac zabaw ja mogę iść o 16