Odpowiedzi

2010-01-27T20:13:01+01:00
A)2x=2y+7/2
4x+3y=21
x=y+3,5
4(y+3,5)+3y=21
x=y+3,5
4y+14+12y=21
x=y+3,5
16y=-14+21
x=y+3,5
16y=7/16
x=y+3,5
y=7/16
x=7/16+3,5
y=7/16
x=63/16


reszta mi nie wychodzi...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:28:16+01:00
A)
{2x-2y=7
{4x+3y=21

{x= 7+2y/2 (/ oznacza kreskę ułamkową)
{4*(7+2y/2 ) +3y=21

{x= 7+2y/2
{14+4y+3y=21

{x= 7+2y/2
{7y= 21-14

{x= 7+2y/2
{y=1
x= 7+2/2=9/2=4,5

x=4,5
y=1

b)
{0,4x+0,3y=1,4
{0,1x+3y=2,3

{x=1,4-0,3y/0,4
{0,1(1,4-0,3y)/0,4 +3y=2,3

{x=1,4-0,3y/0,4
{0,35-0,075y+3y=2,3

{x=1,4-0,3y/0,4
{2,925y=1,95

{x=1,4-0,3y/0,4
y=0,7


x=1,4- 0,3*0,7/0,4 = 2,975

x=2,975
y=0,7

Zapisz i rozwiąż odpowiednie układy równań
a)liczba p jest 0 3 większa od połowy liczby r, a suma liczby p i r jest równa 18
3p+r/2=0
p+r=18

p=18-r
3*(18-r)+ r/2=0

p=18-r
54-3r+1/2r=0

p= 18-r
-2,5r=-54

P=18-r
r= 21,6

p= -3,6
r=21,6