Wymień elementy budowy ciała ssaka, które umożliwiają utrzymanie stałej temperatury ciała.:
a. _________________________
b._________________________
c. _________________________
zad. 2.
spośród wymienionych ssaków (chomik, krowa, wiewiórka, kret, pies, kot, dzik, sarna, słoń, niedźwiedź, wilk świnia, koń, królik, świnka morska) wypisz nazwy tych, które po urodzeniu :
a. są samodzielne __________________________________________________________________
b. wymagają opieki rodziców: ______________________________________________________________________________________________________________

proszę o pomoc.. ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:09:37+01:00
1.a - budowa skóry
b -zdolność termoregulacji
c -układ krwionośny
2.
Wymagające opieki :krowa , pies , kot , sarna wilk , świnia , koń , królik ,
Nie wymagające opieki :świnka morska,chomik,wiewiórka , kret , słoń , nieźwiedź ,dzik ,
19 3 19
2010-01-27T20:15:14+01:00
A.włosy
b.pazury lub paznokcie
c.rogi,łuski oraz kopyta
a.krowa,koń,homik,słoń,niedzwiedz,dzik
b.te niewymienione w punkcie a
11 2 11