Odpowiedzi

2010-01-27T20:12:13+01:00
Pole trapezu = (a+b)h/2
objętość graniastosłupa = Pole trapezu * H

P = (5+3)*2/2
P=8cm²
V=8*4
V=32cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:12:36+01:00
A=5cm
b=3cm
h=2cm
H=4cm


Pp = ½(a+b)*h
Pp = ½(5cm+3cm)*2cm
Pp = ½*8cm*2cm
Pp = 8 cm²

V=Pp*H
V=8 cm²*4cm
V = 32 cm³
2010-01-27T20:13:42+01:00
Dane:
H= 4 cm
a=5 cm
b=3 cm
h= 2 cm

Wzór:
V=Pp*H <<<Objętość graniastosłupa
Pp-pole podstawy, u nas trapezu
P_t=((a+b)*h)/2 <<<<Pole trapezu

P_t=((5+3)*2)/2=16/2=8 cm^2

V=8*4=32 cm^3

Odp: Objętość graniastosłupa wynosi 32 cm^3.