Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:09:49+01:00
180(stopni) /6= 30(stopni)-1 kat 180 poniewaz suma katow przyleglych tyle wynosi
2 kat- 30*5=150
23 3 23
2010-01-27T20:11:02+01:00
X- kat ostry
5x-kat rozwarty
180-suma obu katow

x+5x=180
6x=180
x=30 - kat ostry
5x=5*30=150- kat rozwarty
26 3 26
2010-01-27T20:12:18+01:00
X- kąt ostry
5x- kąt rozwarty
360 stopni- miara kątów w równoległoboku
x+x+5x+5x=360
12x=360
x=30

czyli

kąt ostry ma 30 stopni
a kąt rozwarty: 5x= 150 stopni
19 3 19