Odpowiedzi

2010-01-27T20:22:23+01:00
1 mol CaCl₂= 40g+2× 35,5g=111g

1 mol CaCl₂---------111g (rozwiązujemy proporcją)
x moli CaCl₂ ----------50g

x=0,45 mola CaCl₂

150 cm³=0,15 dm³

0,15 dm³ CaCl₂-----0,45 mola CaCl₂
1 dm³ CaCl₂ ----- x

x=3 mole CaCl₂


3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T22:39:51+01:00
V = 150 cm3 = 0,15 dm3
ms = 50g
M CaCl2 = 111g\mol

Cm = ms \ (Ms*V)
Cm = 50g \ (111g\mol * 0,15dm3)
Cm = około 3 mol\dm3

Odp: Stężenie molowe roztworu wynosi około 3 mol\dm3. ;)
5 4 5