Korzystając z układu okresowego pierwiastków chemicznych,podaj przykłady trzech pierwiastków,których atomy tworzą jony o ładunku 2+ i trzech pierwiastków tworzących jony o ładunku 2-.Odpowiedź uzasadnij.
Proszę pomóżcie ! :-( ja tego nie kumam,a chemiczka mnie zabije xd !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:20:01+01:00
Np. dodatnie: Ca, Mg, Ba - mają 2e na powłokach walencyjnych i łatwo oddają, dążą do konfiguracji najbliższego helowca(elektrododatnie)
np. ujemne: Se, O, S - mają 6e walencyjnych na powłokach walencyjnych, również dążą do konfiguracji helowca, ale przez przyjęcie 2 elektronów(elektroujemne)
17 4 17
2010-01-27T20:20:20+01:00
Mg-magnez, Ca - wapń, Be-beryl - jony 2+
O, S, Se - jony 2-
jony dotatnie otczytywuje sie z tablicy pierwiastków w grupie 2 bo dążą do oddania 2 elektrony w wiązaniach konwalencyjnych
jony ujemne bo sa w 17 i są niematalami czyli dążą do pobrania 2 elektrony w wiązaniach konwalencyjnych
rozumiesz
17 4 17
2010-01-27T22:00:07+01:00
Pierwiastki które tworzą jony 2+ to np: Mg(magnez), Ca(wapń), Zn(cynk), ponieważ te pierwiastki są zdolne do oddania 2 elektronów.

Pierwiastki które tworzą jony 2- to np. S(siarka), Se(selen), Te(tellur), ponieważ te pierwiastki są zdolne do przyjęcia 2 elektronów. ;)
13 4 13